Ας μην μαυρίζουμε το μέλλον. Είναι καιρός να καταναλώνουμε λιγότερο και να το κάνουμε καλύτερα!

Ημέρες εκπτώσεων όπως η Black Friday προκαλούν τεράστια σπατάλη πόρων. Διαμορφώνουν την αντίληψή μας για τις αγορές, μας ωθούν να πιστεύουμε ότι πρέπει οπωσδήποτε να αγοράσουμε, εκμεταλλευόμενοι άμεσα τις εκπτώσεις, με καταστροφικές συνέπειες για το περιβάλλον. Δεν υπάρχει χρόνος για να αλλάξουμε τα πράγματα: πρέπει να επιστρέψουμε στη συνειδητή κατανάλωση – και πρέπει να το κάνουμε τώρα.

Η ξέφρενη κατανάλωση , το άλμα στις εκπτώσεις και η βιαστική συσσώρευση περιττών αγαθών έχουν γίνει ο κυρίαρχος τρόπος για τα ψώνια.

Αν, παλιά, η κατοχή πολλών αντικειμένων –ακόμη καλύτερα αν ήταν πολύτιμα αντικείμενα– αφορούσε μόνο τον εαυτό μας και διατηρούσε μια περίοπτη θέση στην κοινωνία, σήμερα, η επίγνωση των συνεπειών αυτής της συμπεριφοράς στον πλανήτη πρέπει να μας αναγκάσει να αναλογιστούμε σε πολύ μεγαλύτερη κλίμακα: την παγκόσμια .

Οι πόροι εξαντλούνται και δεν έχουμε πλέον την πολυτέλεια να υποστηρίξουμε επαναλαμβανόμενα γεγονότα όπως η Black Friday ή η Cyber ​​Monday, που από τη φύση τους συμβάλλουν στην επιτάχυνση της περιβαλλοντικής καταστροφής.

Black Friday: Γιατί μαύρο; Και γιατί Παρασκευή στα τέλη Νοεμβρίου;

Η προέλευση και η ιστορία της Black Friday αποτελείται από δεκάδες διαφορετικές εκδοχές.

Ας ξεκινήσουμε με την σίγουρη: Η Black Friday είναι μια εφεύρεση που έγινε στις ΗΠΑ και εμφανίζεται την επομένη της Ημέρας των Ευχαριστιών, η οποία ημερολογιακά είναι η τέταρτη Πέμπτη του Νοεμβρίου. Μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών, αλλά και προ των πυλών της περιόδου των Χριστουγέννων. Η ιδέα δημιουργήθηκε από τα πολυκαταστήματα Macy’s το 1924, για να ξεκινήσουν επίσημα τα ψώνια των διακοπών.

Και γιατί μαύρο; Πέρα από την κοινή αρνητική αντίληψη, το μαύρο είναι το χρώμα του μελανιού, το οποίο υποδηλώνει θετικό ισολογισμό στα λογιστικά βιβλία των καταστηματαρχών

Χωρίς να είμαστε μάγοι του προϋπολογισμού, είναι εύκολο να μαντέψουμε ότι μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών οι εισπράξεις θα πήγαιναν αρκετά καλά, με ένα αναμφισβήτητα θετικό πρόσημο. Από εκείνη την ημέρα θα ξεκινούσε η πιο κερδοφόρα περίοδος του χρόνου για τους εμπόρους, που θα οδηγούσε στα Χριστούγεννα με τις ταμειακές μηχανές άφθονες… μαύρες.

Έπειτα, υπάρχουν οι πιο εικονικές και δυστυχώς προφητικές εκδοχές της ιστορίας, όπως αυτές που αποδίδουν το μαύρο στο μεγάλο σύννεφο αιθαλομίχλης που διασκορπίζεται από την κυκλοφορία των αυτοκινήτων που κάνουν ουρές για να επωφεληθούν από τις καλύτερες εκπτώσεις.

Ο γύρος της καταναγκαστικής αγοράς: πώς λειτουργεί η Black Friday σήμερα;

Χρόνο με το χρόνο, η διάρκεια αυτής της εκδήλωσης έχει πράγματι μεγαλώσει.

Αρχικά οι εκπτώσεις είχαν σχεδιαστεί για να διαρκούν έως 24 ώρες. Σήμερα, έχουν μετατραπεί σε μια γνήσια περίοδο συγκλονιστικών προσφορών σε όλους τους τομείς προϊόντων. Ρούχα, τεχνολογία, συσκευές, παιχνίδια, καλλυντικά, όλα πωλούνται κάτω από ένα ενιαίο πανό: για να σου επιτρέψουν να πάρεις κάτι στα χέρια σου σε τιμή ευκαιρίας .

Χρόνο με το χρόνο, η αρχική ιδέα του Macy για ημερήσιες πωλήσεις 24ώρου, μετατράπηκε στην πορεία σε μια μίνι σεζόν εκπτώσεων.  Σήμερα, οι γίγαντες του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου παίζουν το ρόλο του λιονταριού, προσελκύοντας το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης και των αγορών. Και η Black Friday έχει μετατραπεί από Παρασκευή ευκαιριών, σε χρόνο και πρόσχημα για παρορμητικά χριστουγεννιάτικα δώρα και αχρείαστες προσωπικές αγορές.

Καταναλωτισμός εναντίον συνειδητής κατανάλωσης: το μέλλον διακυβεύεται! 

Ήρθε η ώρα να ξαναγράψουμε τις καταναλωτικές μας συνήθειες, κάνοντάς τις πιο στοχαστικές, πιο συνειδητοποιημένες και πιο μετρημένες.

ΠΩΣ?

Αγοράζοντας μόνο ό,τι χρειαζόμαστε και στις σωστές ποσότητες.

Επαναχρησιμοποιώντας.

Αγοράζοντας ανθεκτικά αντικείμενα, κατασκευασμένα από ανθεκτικά υλικά.

Επιλέγοντας προϊόντα που δεν περιλαμβάνουν δευτερεύουσα συσκευασία.

Συνειδητοποιώντας ότι το πλαστικό δεν θα είναι ποτέ μια βιώσιμη επιλογή.

Μπορούμε να είμαστε ενεργοί και σημαντικοί πρωταγωνιστές της αλλαγής μέσα από μικρές επιλογές, καθημερινή δέσμευση, τη δύναμη που έχουμε στον τρόπο ζωής μας. Και ήρθε η ώρα να κάνουμε το μέρος μας!

Ας ξεκινήσουμε την αλλαγή (ναι!) με οποιοδήποτε κόστος.

Οι άνθρωποι και οι εταιρείες μπορούν να συνεισφέρουν με διαφορετικούς τρόπους, όλοι εξίσου απαραίτητοι.

Πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι μπροστά στον πάγκο των φρούτων του σούπερ μάρκετ ή στο αρωματοποιείο, θα πρέπει να δουν ότι οι βιώσιμες επιλογές γίνονται ευκολότερες χάρη στην υιοθέτηση θαρραλέων και υπεύθυνων εμπορικών πολιτικών.

Όσοι παράγουν, έχουν πράγματι καθήκον να αποφεύγουν επιλογές που επηρεάζουν και είναι μη βιώσιμες για το περιβάλλον.

Αυτό ακριβώς κάνει η Oway στην πράξη μέρα με τη μέρα, σε κάθε βήμα της αλυσίδας παραγωγής της.

Ήταν το πρώτο brand στα επαγγελματικά καλλυντικά – ξεκινώντας από το 2013 – που αντικατέστησε τα πλαστικά δοχεία με γυαλί και αλουμίνιο: 100% ανακυκλώσιμα υλικά τα οποία μπορούν να ανακυκλωθούν άπειρες φορές.

Έχει εξαλείψει όλο το περιττό packaging και, μόνο όταν είναι απαραίτητο, καταφεύγει σε επαναχρησιμοποιήσιμα υλικά όπως ξύλινες ή βαμβακερές θήκες ή tree-free paper, οικολογικό και πλήρως κυκλικό.

Δημιουργεί συμπυκνωμένα αγροκαλλυντικά προϊόντα, πλούσια σε αγνά ενεργά συστατικά φυτικής προέλευσης και δραστικές ουσίες. Επομένως, τα προϊόντα της Oway εγγυώνται αποτελεσματικά αποτελέσματα χρησιμοποιώντας μικρές δόσεις, χωρίς να υπάρχει σπατάλη.

Αντί για συνθετικά συστατικά, προτιμά πρώτες ύλες φυσικής προέλευσης όπως εκχυλίσματα, έλαια, εμποτισμένα άλατα, που προέρχονται από βιοδυναμική και βιολογική γεωργία. Ασκεί βιοδυναμική γεωργία και προσπαθεί να διαδώσει αυτήν την αγροοικολογική μέθοδο σε άλλους αγρότες. Αυτό, γιατί πιστεύει στον σεβασμό και στη διατήρηση μιας εύφορης γης, εξουδετερώνοντας την εντατική εκμετάλλευση από τη συμβατική γεωργία που τη φτωχαίνει και την υποβαθμίζει.

Η συνειδητή απόφαση της Organic Way για την κατανάλωση, έρχεται σε αντίθεση με τη λογική της Black Friday.

Και αυτός ακριβώς είναι ο λόγος που στις 26 Νοεμβρίου το ηλεκτρονικό μας κατάστημα, θα κλείσει τις “πόρτες” του.

Ελπίζουμε ότι η μη αγορά των προϊόντων μας, θα σου δώσει χρόνο να σκεφτείς τις συνήθειές σου. Και ονειρευόμαστε ότι αυτές οι συνειδητές συνήθειες θα διαρκέσουν και θα ανθίσουν με τον καιρό.

Don’t black out the future. Live the Organic Way.